Subject: Mozno sa zide...

From: Mihalyi Daniel <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 1997 18:51:49 +0200 (CET DST)

Dobry den...

   Cital som Vase skolicky, a som nimi nadseny... Obsahuju vela dolezitych
informacii. Niektore, ako som z udivom zistil su u vas v
cestine/slovencine, ktore som pracne studoval z internetu v anglictine. :)
milo ma potesilo, ze mate aj linku na nas gopher server. /manualy k
BSD4.9/. 
   Neviem kolko ludi este pouziva v dnesnej dobe videoterminal CM 7202...
U nas je ich dost /asi 60/ a onoho casu som robil malu prirucku, ktora
blizsie priblizila nastavenia SET-Upu ... Je to vlastne vyber z prirucky. 
Ak sa Vam to bude hodit, posielam Vam ju v plnom zneni...

	SETUP NASTAVENIA NA VIDEOTERMINALI "CM 7202. M2-G".

-----------------------------------------------------------------------
RESET

Reset /nulovacia sekvencia/ dava rovnaky efekt, ako vypnutie a zapnutie
terminalu:

		SHIFT - 0

-----------------------------------------------------------------------
NASTAVENIE JASU ZOBRAZENIA

Nastavenie jasu zobrazenia sa moze urobit v oboch SET-UP modoch.

Zvysovanie:	kurzorova sipka smerom hore
Znizovanie:	kurzorova sipka smerom dole

-----------------------------------------------------------------------
NASTAVENIE 80 ALEBO 132 ZNAKOV V RIADKU

Nastavenie sa vykonava v rezime SET-UP A:

		SHIFT - 9

-----------------------------------------------------------------------
NASTAVENIE TABULATOROVYCH POZICII

Nastavenie tabulatorovych pozicii sa bud nastavi alebo zmaze
tabulatorova pozicia, polohu ktorej urcuje ukazovatel.

Nastavenie sa vykonava v rezime SET-UP A:

		SHIFT - 2

Stlacenim 

		SHIFT - 3

sa zmazu vsetky nastavene tabulatorove pozicie.

-----------------------------------------------------------------------
PREPINANIE REZIMOV "ON LINE" A "LOCAL"

Prepinanie rezimu "ON LINE" a lokalneho rezimu "LOCAL" sa vykonava
stlacenim prepinaca:

		SHIFT - 4

-----------------------------------------------------------------------
PREPINANIE REZIMOV "SET-UP A" A "SET-UP B"

Prepinanie rezimu "SET-UP A" a "SET-UP B" sa vykonava
stlacenim prepinaca:

		SHIFT - 5

-----------------------------------------------------------------------

SET-UP B
========

Pohyb po prepinacoch:

		KURZOROVE SIPKY SMEROM VLAVO ALEBO VPRAVO

Prepinanie jednotlivych nastaveni:

		SHIFT - 6

-----------------------------------------------------------------------
1. SADA:
========

PREPINAC 1-1	0 = SKOKOVY, 1 = PLYNULY
	Posuv je pohyb textu po obrazovke terminalu smerom hore alebo dole, 
cim sa umozni ulozenie noveho riadka na obrazovku terminalu. Tento pohyb
moze byt skokovy, alebo plynuly.

PREPINAC 1-2	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - automaticke opakovanie

	Ak je tento parameter zapnuty, stlacenim klavesu "REP" sucasne s
inym klavesom sposobi opakovane vysielanie kodu sucasne stlaceneho
klavesu.

PREPINAC 1-3	0 = TMAVE, 1 = SVETLE
 - pozadie

	Tento parameter urcuje pozadie zobrazovanych znakov. Pri tmavom
pozadi su znaky biele, pri svetlom pozadi su znaky tmave /inverzia/.

PREPINAC 1-4	0 = TMAVE, 1 = SVETLE
 - ukazovatel

	Podla nastavenia parametra ukazovatel /kurzor/ je nastanevy ako
blikajuca podciarka alebo blikajuci blok.

-----------------------------------------------------------------------
2. SADA:
========

PREPINAC 2-1	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - signalizacia okraja

	Ak je tento parameter zapnuty, ozve sa akusticka signalizacia,
ked ukazovatel dosiahne 8-znakovu poziciu od praveho okraja riadku.

PREPINAC 2-2	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - akusticka signalizacia

	Ak je tento parameter zapnuty, po kazdom stlaceni klavesu sa
ozve kratky ton s vynimkou klavesov "CTRL", "LSHIFT", PSHIFT".

PREPINAC 2-3	0 = VT 52, 1 = ANSI
 - ANSI / VT 52

	Terminal umoznuje pracu s dvoma rozdielnymi programovymi
vybaveniami. Nastavenim tohto parametra sa voli programove vybavenie
podla VT 52 alebo ANSI. 

PREPINAC 2-4	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - autosynchronizacia

	Ak je parameter, zapnuty, terminal vysiela signal XOFF/DC 3/, ak
prichadzaju udaje od hostitelskeho pocitaca rychlejsie, nez je terminal
schopny ich spracovat. Po prijati tohto signalu hostitelsky pocitac musi
zastavit vysielanie. Ak terminal spracuje cast prijatych udajov, vysiela
signal XON/DC 1/, cim od hostitelskeho pocitaca vyzaduje vysielanie
dalsich udajov. Obdobne moze pracovat synchronizacia prenosu terminal -
pocitac /ak je parameter zapnuty/. 

-----------------------------------------------------------------------
3. SADA:
========

PREPINAC 3-1	0 = #, 1 = 
 - subor znakov

	Terminal pouziva dva rovnake subory znakov, ktore sa odlisuju
len jedinym znakom, a to # alebo  . Ktory z tychto znakov sa bude
zobrazovat, urcuje nastavenie tohoto parametra.

PREPINAC 3-2	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
- prechod na novy riadok

	Tento parameter urcuje poziciu, kde sa zobrazi prijaty znak, ak
sa ukazovatel /kurzor/ nachadzal na poslednej pozicii v riadku. Ak je
tento parameter vypnuty, prijaty znak sa zobrazi na poslednej pozicii,
pricom posledny znak sa prepise. Ak je parameter zapnuty, prijaty znak
sa zobrazi na prvej pozicii v nasledujucom riadku.

PREPINAC 3-3	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - navrat vozika / novy riadok

	Tento parameter ovplynuje kod, ktory terminal vysle po stlaceni
klavesu "RETURN" a cinnost terminalu po prijati kodu "LINE-FEED".
Vysielane kody a cinnost terminalu je zhrnuta nasledovne:

PREPINAC	KLAVES		VYSIELANY KOD
-----------------------------------------------------------------
  VYP.		  CR		CARRIAGE RETURN /CR/
  VYP.		  LF		LINEFEED /LF/
  ZAP.		  CR		CARRIAGE RETURN-LINEFEED /CR-LF/
  ZAP.		  LF		LINEFEED /LF/

PREPINAC	PRIJATY KOD	CINNOST TERMINALU
-----------------------------------------------------------------
  VYP.		  CR 		NAVRAT VOZIKA /ukazovatel /kurzor/ sa
					       presunie na lavy okraj
					       riadku/
  VYP.		  LF		NOVY RIADOK /ukazovatel /kurzor/ sa
					     presunie na novy riadok,
					     pricom ostane v tom istom
					     stlpci/
  ZAP.		  CR		NAVRAT VOZIKA /ukazovatel /kurzor/ sa
					       presunie na lavy okraj
					       riadku/
  ZAP.		  LF		NAVRAT VOZIKA / NOVY RIADOK 
					      /ukazovatel /kurzor/ sa
					       presunie na lavy okraj
					       noveho riadku/

PREPINAC 3-4	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - prekladane / neprekladane

	Tento parameter vybera pocet liniek pouzitych na zobrazovanie.
Ak je vypnuty, na zobrazovanie sa pouzilo 240, resp. 288 liniek 
/v zavislosti od nastavenia parametra 10/12 liniek/. Ak je zapnuty, na
zobrazovanie sa pouzilo 480, resp. 576 liniek /v zavislosti od
nastavenia parametra 10/12 liniek.

-----------------------------------------------------------------------
4. SADA:
========

PREPINAC 4-1	0 = PARNA, 1 = NEPARNA
 - typ parity

	Parameter urcuje kontrolu parity na parnost, resp. neparnost. Ak
terminal vykonava kontrolu parity, v terminali aj hostitelskom pocitaci
musi byt nastaveny rovnaky typ parity.

PREPINAC 4-2	0 = VYPNUTY, 1 = ZAPNUTY
 - parita

	Tento parameter urcuje, ci terminal bude alebo nebude vykonavat
kontrolu parity. Ak je zapnuty, terminal kontroluje prijate udaje na
paritu a pridava paritny bit k vysielanym udajom.

PREPINAC 4-3	0 = 7 BITOV, 1 = 8 BITOV
 - pocet bitov v znaku

	Tento parameter umoznuje v terminali spracovavat 7- alebo
8-bitove znaky.

PREPINAC 4-4	0 = 10 LINIEK, 1 = 12 LINIEK
 - 10/12 liniek

	Podla nastavenia tohoto parametra textovy riadok sa tvori 10
alebo 12 linkami. 12-linkovy textovy riadok sa musi pouzit pri
zobrazovani znakov narodnej abecedy.

-----------------------------------------------------------------------
5. SADA:
========

PREPINAC 5-2	0 = 7 BITOV, 1 = 8 BITOV
 - pocet bitov v znaku v pomocnom vystupe

	Tento parameter umoznuje nastavit pocet bitov v znaku
vysielanych cez pomocny vystup. Ak je nastavenych 8 bitov na znak, 
8. bit je medzera.

PREPINAC 5-3 a 5-4
 - komunikacna rychlost pomocneho vystupu

	Komunikacne rychlosti pomocneho vystupu sa uvadzaju nasledovne:

XX 00	-    300 baud
XX 01   -   1200 baud
XX 10   -   2400 baud
XX 11   -   9600 baud

-----------------------------------------------------------------------
VYSIELACIA RYCHLOST

Vysielacia rychlost musi byt nastavena zhodne s prijikmacou rychlostou
hostitelskeho pocitaca. Terminal umoznuje nastavit tieto rychlosti:
50, 100, 200, 300, 600, 1200, 2400, 4800, 9600.

Nastavenie:

		SHIFT-7

-----------------------------------------------------------------------
PRIJIMACIA RYCHLOST

Prijimacia rychlost musi byt nastavena zhodne s vysielacou rychlostou
hostitelskeho pocitaca. Terminal umoznuje nastavit tieto rychlosti:
50, 100, 200, 300, 600, 1200, 2400, 4800, 9600.

Nastavenie:

		SHIFT-8

-----------------------------------------------------------------------
        STANDARDNE NASTAVENIE SET-UP-u TERMINALOV "CM 7202.M2-G"
       =========================================================

1 0100  2 1111  3 0100  4 0011  5 0000     T SPEED  9600   R SPEED  9600

Klavesnica "SET-UP"
Prepinanie "SET UP A" - "SET UP B"		SHIFT-5
Prepinanie rezimov "ON LINE" - "LOCAL"		SHIFT-4
Zmena "T SPEED"				 	SHIFT-7
Zmena "R SPEED"					SHIFT-8
Pohyb po prepinacoch				sipky VPRAVO, VLAVO
Prepinanie jednotlivych nastaveni		SHIFT-6
Ulozenie konfiguracie "SET-UP"			SHIFT-S
Reset terminalu					SHIFT-0

* Graficke klavesnice 				SHIFT-[cislo]
  Ostatne klavesnie 				[cislo]

------------------------------------------------------------------------

        STANDARDNE NASTAVENIE SET-UP-u TERMINALOV "CM 7202.M2-G"
       =========================================================

1 0100  2 1111  3 0100  4 0011  5 0000     T SPEED  9600   R SPEED  9600

Klavesnica "SET-UP"
Prepinanie "SET UP A" - "SET UP B"		SHIFT-5
Prepinanie rezimov "ON LINE" - "LOCAL"		SHIFT-4
Zmena "T SPEED"				 	SHIFT-7
Zmena "R SPEED"					SHIFT-8
Pohyb po prepinacoch				sipky VPRAVO, VLAVO
Prepinanie jednotlivych nastaveni		SHIFT-6
Ulozenie konfiguracie "SET-UP"			SHIFT-S
Reset terminalu					SHIFT-0

* Graficke klavesnice 				SHIFT-[cislo]
  Ostatne klavesnie 				[cislo]

------------------------------------------------------------------------

					Spracoval Mihalyi

Pouzita literatura:

VIDEOTERMINAL CM 7202. M2-G, sprievodno-technicka dokumentacia, Tesla
Bratislava, s. p.

    ______  			        Daniel Mihalyi
   (, /    )         ,      /) /)  	
     /    / _  __       _  // //        [email-masked]
   _/___ /_(_(_/ (__(__(/_(/_(/_(_)     [email-masked]
 (_/___ / 
                       http://hron.fei.tuke.sk/~mihalyi/dan.html