{loutkář} block _03 ( beg(1) and not been(_03) and isactico(0) ) title {dokud nepředal dřevěné loutky:} justtalk D: "Pane komediante!" juststay start kom "mluvi" U: "No to je drzost! Co tady pohledáváš?" start kom "mlci" justtalk D: "Přišel jsem si k vám vyzkoušet pár dalších triků." D: "Nechcete náhodou ještě něco zkamenět?" juststay start kom "mluvi" U: "Zmiz!" start kom "mlci" justtalk D: "(Tenhle trik ještě neovládám, mám co dohánět.)" juststay exitdialogue gplend block _05 ( isactico(0) and maxline(1) and beg(1) and not been(_05) and been(_03) ) title justtalk D: "Pane komediante!" D: "Přišel jsem proměnit vaše loutky zpátky ve dřevěné." juststay start kom "mluvi" U: "Cože?! Jak byl ten konec?" start kom "mlci" justtalk D: "Vaše loutky zpátky ve dřevěné!" juststay start kom "mluvi" U: "Pokud chceš moje kamenný loutky, tak si je klidně vem!" U: "Třeba na těžítko, to je jedno. A zmiz odtud!" start kom "mlci" justtalk D: "Na těžítko - to je nevkus! Matce se hodí do skalky." juststay start kom "mluvi" U: "Nevotravuj a buď zticha!" start kom "mlci" {dostane loutky} icostat on i_loutka_kamenna gplend block _00 ( maxline(1) and beg(1) and (vim_o_kronice=1) and not been(_00) and been(_04) and isactico(0) ) title {až mi říkal jazykolamy a zkoušel jsem mluvit s kronikou justtalk D: "Jak to děláte, že máte tak excelentní výslovnost?" juststay start kom "mluvi" U: "To nic není. Chce to jenom spoustu cviku." start kom "mlci" justtalk D: "Ale samo o sobě to přece nestačí." juststay start kom "mluvi" U: "Máš pravdu. Teď už se na tebe nezlobím, tak ti to můžu prozradit. Využívám léčivého účinku bylin!" start kom "mlci" justtalk D: "Vaříte si z bylinek čaje?" juststay start kom "mluvi" U: "Žvýkám jejich květy." load kom "zvyka" startplay kom "zvyka" start kom "mlci" justtalk D: "Kde se dá k takové bylině přijít?" juststay start kom "mluvi" U: "Vysoko, vysoko v horách." start kom "mlci" {udela se nova lokace na mape:} let new_hory (1) gplend block _01 ( maxline(1) and beg(1) and not been(_01) and isicoon(i_scenar) ) title labels skip {až dočte pohádku- hele, v knížce byly vložené nějaké listy, {prozkoumám listy- 'siesta u řeky, hra o třech.... {můžu zaást hovor o divadle: justtalk D: "Mám otázku týkající se dramatického umění." juststay start kom "mluvi" U: "Ptej se, na to jsem odborník." start kom "mlci" justtalk D: "Znáte 'Siestu u řeky?'" juststay start kom "mluvi" U: "'Siesta u řeky.' Hra o třech dějstvích a jednom obraze." start kom "mlci" justtalk D: "Takže ji znáte!" juststay start kom "mluvi" U: "Znám jenom část, nikdy se mi nepodařilo sehnat celý scénář." U: "Těch pár řádků, co znám, jsem si ale navždy zamiloval." start kom "mlci" justtalk D: "Zacitujte!" juststay start kom "mluvi" U: "Zlotřilče, zlomil-li jsi bez ostychu to nesmělé dívčí srdce." goto skip U: "U splavu plaše pěla, duši zalitu láskou měla..." U: "...a ty zle jsi ji zneužil a posléze nezaplatil!" U: "Dva zlaté za to stála, však zmýlil ses, ta skála mě vpravdě dokonale uschovala -" U: "- to když se dívka smála, tím znamení mi dala!" label skip start kom "mlci" justtalk D: "Pokračovat!" juststay start kom "mluvi" U: "To je konec. Dál znám jenom svůj part. Bez spoluhráče to nikdy nevyzní dobře..." start kom "mlci" gplend block _02 ( isactico(i_scenar) and not been(_02) and ( ((maxline(1) and beg(1))or last(_01)) ) title labels skip {kliknu na něj scénářem:} load bert "scenar_mluvi" load bert "scenar_mlci" load bert "scenar_diva" load bert "scenar_vytah" load bert "scenar_schov" startplay bert "scenar_vytah" startplay bert "scenar_diva" start bert "scenar_mluvi" D: "Mě nehoda se stala a zbyla mě jen šála, co do tepla mě obmotala, když ta dívka na mě zavolala!" start bert "scenar_mlci" start kom "mluvi" U: "Vždyť ona se jen zakoktala." start kom "mlci" startplay bert "scenar_diva" goto skip start bert "scenar_mluvi" D: "Kdepak, to těžko se mi odolává, když ona tak smutně ržála!" start bert "scenar_mlci" start kom "mluvi" U: "To jenom ústa vykloktala!" start kom "mlci" startplay bert "scenar_diva" start bert "scenar_mluvi" D: "Copak lásku pouze hrála? Oči na mě udělala!" start bert "scenar_mlci" start kom "mluvi" U: "Spála! Spála!" start kom "mlci" label skip start bert "scenar_mluvi" D: "Potlesk." start bert "scenar_mlci" start kom "mluvi" U: "No jasněže potlesk. Jsi dobrej. Máš talent, hochu. Co takhle umění artistické?" start kom "mlci" startplay bert "scenar_schov" start bert "kour-vlevo" justtalk D: "Cirkus nebo divadlo..." juststay start kom "mluvi" U: "Anebo by ses chtěl stát krotitelem hadů?" start kom "mlci" justtalk D: "To je ono!" juststay start kom "mluvi" U: "Myslím, že ti to půjde." U: "Tady máš klíč od mé truhly, uvnitř snad vyhrabeš fakírskou píšťalu, ta je dost důležitá." start kom "mlci" icostat on i_klic_truhla icostat off i_scenar gplend block _04 ( maxline(1) and beg(1) and not been(_04) and isactico(i_loutka_drevena) ) title {když vrací loutky:) start kom "mluvi" U: "Hm, myslel sem si o tobě horší věci, než že doopravdy proměníš zpátky ty loutky. Na první pohled se nezdáš, hochu!" start kom "mlci" justtalk D: "Tehdy to bylo nedopatření!" juststay start kom "mluvi" U: "Král plaval kraul. Kudla bodla vedle sedla." start kom "mlci" justtalk D: "Co to děláte?" juststay start kom "mluvi" U: "Rozcvičuju se. Lama malá málo lála." start kom "mlci" justtalk D: "Něco tradičního..." juststay start kom "mluvi" U: "Strčprstskrzkrk!" start kom "mlci" justtalk D: "No ne!" juststay start kom "mluvi" U: "Světlo mátlo smělou látkou." start kom "mlci" justtalk D: "Pometlo metlo." juststay start kom "mluvi" U: "Kudlametlobodlametlo." start kom "mlci" justtalk D: "Tak to nebylo!" juststay start kom "mluvi" U: "Dlametkudlobotlomela." start kom "mlci" justtalk D: "Tak taky ne..." juststay start kom "mluvi" U: "Pometlo metlo." start kom "mlci" justtalk D: "Jo!" juststay icostat off i_loutka_drevena gplend block _08 ( maxline(1) and beg(1) ) title justtalk D: "Pane komediante..." juststay start kom "mluvi" U: "Hm?" start kom "mlci" justtalk D: "Eh, vlastně nic..." juststay exitdialogue gplend