Instalace hry KOULES

Tato stranka popisuje instalaci hry koules

Warning!
znacka
Na teto strance se diky stizenym podminkam pracuje jen velmi pomalu!


Instalace z binary distribuci

Tak to je opravdu jednoduche:

cd /
tar xzf (cesta)/koules1.1c-(platforma).tar.gz

chvili pockate a hra se vam rozbali.
Pro digitalni zvuky musite jeste rozbalit zvuky:
cd /
tar xzf (cesta)/koules1.1c-sound.tar.gz


Instalace ze zdrojaku

Nejprve musite hru rozbalit:

cd /
zcat (cesta)/koules1.1c-src.tar.gz | tar xvf -

chvili pockate a hra se vam rozbali do adresare koules1.1c. Vlezete do nej pomoci:

cd /

Nyni se musite rozhodnout jestli budete instalovat:
X11 verzi
Ta pobezi na vsech beznych unixovych stanicich, ktere maji nainstalovany X windows system.
SVGALIB verzi
Ta pobezi pouze na linuxovych masinach, ktere maji nainstalovanou SVGAlib. Instalaci musi provadet root. Hra je vsak rychlejsi a lepe vypada, protoze bezi prez celou obrazovku a ne v okne.
HP-UX verzi
Tato verze je pro ty HP-UX masiny, ktere nemaji imake-skuste napsat xmkmf a pokud se vam napise command not found pouzijte tuto cestu. Janak pouzije X11 verzi

Kompilace pro X11

Editujte souber Iconfig. Najdete radky:
#define MITSHM
Tato radka urcuje,jestli chcete pouzivat rychly MITSHM mod. Jeho pouziti vrele doporucuji. Je tu jediny problem. Nektere starsi X window systemy ho nopodporuji-X11R4 a niz. Take nemuze fungovat, pokud hrajete prez sit-hra je spustena na jinem pocitaci,nez se zobrazuje(na to je ale treba hodne rychla sit a pocitac) nebo pouzivate jiny mod, nez je 256 barev. Pokud ho nechcete, nebo nemuzete pouzit zakomentujte radko: /*#define MITSHM*/ Radku muzete take smazat.
#define HAVEUSLEEP
Tato radka urcuje, jestli vase c knihovna obsahuje funkci usleep. Pokud to nevite muzete zkusit dat man usleep. Pokud se nic nevypise pravdepodobne ji nemate. Take to muzete zjistit tak, ze proste typnete, ze vas system ji ma a kdyz se kompilace nepovede-napise to ze nezna usleep proste to nastavite tak,ze ji nemate. Linux tuto funkci ma. Pokud chcete nastavit, ze ji nemate zakomentujte radku: /*#define HAVEUSLEEP*/
/*#define NAS_SOUND*/
Tato radka zapina/vypina podporu network audio serveru. Pokud ho mate odkomentujte ji.(muzete kompilovat podporu pouze pro jeden zvukovy server-nezapinejte jich vic soucasne)
/*#define RSOUND*/
Tato radka zapina/vypina podporu rplayd zvukoveho serveru. Pokud ho mate odkomentujte ji.(muzete kompilovat podporu pouze pro jeden zvukovy server-nezapinejte jich vic soucasne)
/*#define JOYSTICK*/
Tato radka zapina/vypina podporu joysticku. Na to potrebujete joystick toolkit, ktery se vyskytuje nekde na sunsite.
/*#define I386ASSEMBLY*/
Pokud mate operacni system 386/linux-odkomentujte ji. Jinak si ji nevsimejte
KOULESDIR =/usr/bin/X11
Toto je adresar,kam se maji nainstalovat koulesi binarka. Muzete ji zmenit kamkoliv jinam..pokud chcete.
SOUNDDIR =/usr/
Toto je adresar,kam se maji nainstalovat zvuky
MANDIR =/usr/
Toto je adresar,kam se nainstaluje manualova stranka

A nyni je cas vytvorit Makefile soubory prikazem:

xmkmf -a
make clean

Zkompilovat hru:

make

A pokud vsechno dobre probehne instalovaat(jinak opakujte vse od zacatku):

make install


Kompilace pro SVGAlib

Na to potrebujete linux a svgalib 1.2.0 nebo vyssi.
Ze vseho nejdriv vyeditujte Makefile.svgalib: A odkomentujte/zakomentujte(pomoci # na zacatku) radky:
#arch=-m386
To odkomentujte v pripade, ze instalujete pro 386(bez koprocesoru vam hra nepobezi)
#arch=-m486
To odkomentujte v pripade, ze instalujete pro 486, nebo pentium a nemate GCC se specialni podporou.
#arch=-mpentium
To odkomentujte v pripade, ze instalujete pro pentium a mate GCC se specialni podporou.
#JOYSTICK = -D JOYSTICK
To odkomentujte v pripade, ze chcete podporu joysticky a mate instalovany joystick toolkit ze sunsite.
SOUND = -D SOUND
To zakomentujte v pripade, ze nechcete podporu zvuku. Take na radce: INSTALLSOUND = True zmente true na False
SOUNDDIR=/usr/local/lib/koules
To je adresar,kam se nainstaluji zvuky.
BINDIR=/usr/local/bin
To je adresar,kam se nainstaluji binarka od hry.
BINDIR=/usr/local/man6
To je adresar,kam se nainstaluje manualova stranka.

A nyni je cas Zkompilovat hru:

make -f Makefile.svgalib

A pokud vsechno dobre probehne instalovaat(jinak opakujte vse od zacatku):

make -f Makefile.svgalib installinstall


Kompilace pro HPUX

Toto je specialni makefile pro UP-UX protoze standardni ceste diky nekompatibilite Packardiho systemu nefunguje.
Ze vseho nejdriv vyeditujte Makefile.hpux: A odkomentujte/zakomentujte(pomoci # na zacatku) radky:
SHM = -D MITSHM
Tato radka zapina/vypina shared memory support. Pokud vas system ma X starsi nez X11R5 zakomentujte ji.
SOUNDDIR=/usr/local/lib/koules
To je adresar,kam se nainstaluji zvuky.
BINDIR=/usr/local/bin
To je adresar,kam se nainstaluji binarka od hry.
BINDIR=/usr/local/man6
To je adresar,kam se nainstaluje manualova stranka.
SOUND = -D SOUND
To zakomentujte v pripade, ze nechcete podporu zvuku. Take na radce: INSTALLSOUND = True zmente true na False

A nyni je cas Zkompilovat hru:

make -f Makefile.hpux

A pokud vsechno dobre probehne instalovaat(jinak opakujte vse od zacatku):

make -f Makefile.hpux installinstall


A nezbyva, nez se vratit na domaci stranku hry Koules
Nebo poslat nejaky komentar na
hubicka@ucw.cz