Kytičky verze 3

Jméno Cena Útok:Obrana Další inf.
céva 4C 0:2
list 6C 0:1 dává: 3C
kořen 2C+2M 0:3 dává: 1M
zásobník 10C+10M 0:0 uchovává max. 20C+20M
slizolam 3C+2M 0:2 nelze zničit slizem
sliz 5C+5M nekonečno:1 jazyk od slizometu
stříkačka 15C+5M 4:2 střela: 2C+1M, dostřel 4
bomba 30C+10M 6:1 1 použití, dostřel 3
výhonek 3C+1M 2:1 1 použití, dostřel 2
slizomet 10C+8M 0:2

Pravidla

Hraje se na čtverečkovaném papíře, hraje je pro 2–4 hráče. Každý spravuje jednu rostlinu. Střídají se ve směru hodinových ručiček. V jednom tahu nejprve přičtou příjem ze všech orgánů rostliny k obsahu zásobníků. Poté mohou všechno proinvestovat, příp. uložit do zásobníků.

Investovat lze zrušením některého orgánu rostliny (zadarmo), postavením nového orgánu, který musí přiléhat k cévě (viz. ceník) nebo vystřelením některé zbraně.

Při útoku si oba hráči hodí kostkou a přičtou hozená čísla. Při hození 6 se háže ještě jednou a přičítá se 6. Zničený orgán umírá (zmizí). Umírá také v případě, že není v sousedství cévy (stačí tedy zničit pouze cévu a napojené orgány zemřou). To platí i pro cévu, tzn. nezemřou min. 2 cévy vedle sebe. Neplatí to pro slizolamy a slizy. Při zničení zásobníku se ztrácí jeho obsah. Bomba ničí i území útočníka.

Při stavění platí omezení růstu — žádný orgán nesmí být postaven dále než 3 políčka od cévy, která byla přítomna z minulého kola. Kořeny se smějí stavět pouze na `ostrovech', takže o tato území bude sváděn boj. Ostatní věci lze stavět všude.

Slizomet může vychrlit sliz do svého sousedního políčka. Pokud tam sliz už je, může vychrlit na políčko vedle tohoto slizu atd... Lze tedy vytvářet ohnivé jazyky. Sliz umírá, pokud není přes nějaký řetězec slizů připojen k slizometu — slizové jazyky lze tedy lehce utnout, na druhou stranu bohatý útočník může udělat v 1 tahu tyto jazyky až 50 a více políček dlouhé!

Pokud je rostlina rozdělena na 2 části, stávají se z ní 2 samostatné rostliny, pokud se ale spojí, pracují opět dohromady.

Doporučená forma zápisu